ČITANJE JE VAŽNO  – rezultati istraživanja u sklopu eTwinning projekta The beauty of reading 3

Autorice: Patricija Hercog, Ana Sudarević

eTwinning projekt The beauty of reading 3 međunarodni je projekt koji za cilj ima potaknuti učenike da kroz čitanje otkriju ljepotu osjećaja dok čitaju. Dopiranje do ljepote čitanja dječje knjige u njihovim prirodnim okruženjima okosnica je projektnih aktivnosti. Ovim projektom podižemo ljubav prema čitanju u društvu na najvišu razinu. Aktivnosti u okviru projekta usmjerene su na motiviranje učenika za čitanje knjiga, poticanje i razvijanje čitalačkih navika te pružanje pomoći učenicima u prevladavanju poteškoća u čitanju.

Uključenost u eTwinning projekte nudi dobrobiti na više razina. Prije svega, ostvaruje se zanimljiva i poticajna suradnja među projektnim partnerima, kako među mentorima (učiteljima), tako i među učenicima. Primjer su videosusreti, odnosno druženje uživo u virtualnom okruženju, te obavezno rješavanje zajedničkih mjesečnih zadataka i aktivnosti, prezentacija rezultata i slično. Nadalje, velika vrijednost su i materijali koji se zajednički stvaraju tijekom trajanja projekta. Osim što svjedoče o kreativnosti u svakodnevnom radu svih sudionika, ostaju za korištenje tijekom sljedećih godina. Naime, to su prave riznice ideja za poticanje i promicanje čitanja, a mogu se koristiti u nastavi, u budućim projektima, radionicama itd. Budući da su svi materijali u digitalnom obliku, lako su dostupni te pogodni za dijeljenje sa zainteresiranim kolegama. Neki primjeri iz ovogodišnjeg projekta su „Lista preporuka za zimsko čitanje“ koje su učenici preporučili svojim vršnjacima te Zbirka (izložba) virtualnih plakata s porukama o važnosti čitanja, a tu su i brojni primjeri različitih aktivnosti.

Projekt je bio izvrsna prilika za ispitivanje stavova i razmišljanja učenika različitih uzrasta iz četiriju država sudionica: Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina i Turska. Za tu priliku osmišljen je online obrazac koji se sastojao od 5 pitanja zatvorenog tipa i jednog pitanja otvorenog tipa, a obrazac je popunilo 157 sudionika osnovnoškolskog uzrasta, od 6 do 14 godina starosti.

Ohrabrujuće je vidjeti da 97,5 % svih sudionika smatra čitanje važnim te da ih više od polovice čita svaki dan (67,5 %). Rezultati pokazuju da učenici rado čitaju različite vrste građe – romane (23,6 %), kratke priče (31,8 %) te ipak rjeđe poeziju (9,6 %). No, svakako treba istaknuti da je čak 35 % izjavilo da čita sve ponuđeno.

Pitanje otvorenog tipa odnosilo se na preporuku knjige koju bi vršnjaci trebali pročitati. Brojni odgovori nalaze se na adresi https://issuu.com/knjiznica_dubovac/docs/anketa_rez_the_beauty_of_reading_3.pptx kao i detaljniji rezultati ovog istraživanja.

Zaključno se može reći da učenici osnovnoškolskog uzrasta prepoznaju važnost čitanja i rado čitaju.

Patricija Hercog

Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač

patricija.hercog@skole.hr

Ana Sudarević

OŠ Dubovac, Karlovac

ana.sudarevic1@skole.hr

Leave a comment