Vrtuljkom do slikovnica

Karlovački vrtuljak je manifestacija koju petu godinu zaredom organizira Društvo naša djeca
Karlovac. Ideja o održavanju vrtuljka pojavila se još 2011. godine kada je u Karlovcu organiziran susret Gradova prijatelja djece. Karlovački vrtuljak kroz različite akcije i aktivnosti s djecom, potiče djecu na zajedničku igru i druženje. Kroz igru i zabavu cilj je osvijestiti djecu o važnosti međusobnog poštovanja i tolerancije, bez obzira na različitosti, te probuditi interes kod djece za bavljenjem kulturnim sadržajima i kvalitetnim provođenjem slobodnog vremena.

Ova manifestacija svake godine počinje na Majčin dan i traje tjedan dana, a u okviru tog tjedna je i Međunarodni dan obitelji. Vremenskim odabirom manifestacije stavlja se naglasak na važnost obitelji u razvoju i životu djeteta. Vrijednost ove manifestacije je u tome što je u potpunosti volonterskog karaktera te stoga okuplja velik broj volontera. Ove godine na Karlovačkom vrtuljku bilo je 95 radionica koje je realiziralo 90 volontera. U radionice su bila uključena djeca svih karlovačkih vrtića i osnovnih škola. Radionice su se održavale na različitim mjestima u gradu, u raznim ustanovama i na otvorenom. Moto ovogodišnjeg vrtuljka Živimo zajedno, ali s razlikama poručuje da se različitosti trebaju ujediniti s ciljem zajedništva, poticanja i napretka.

Radionice su bile tematski podijeljene po danima: nedjelja- otvorenje obiteljskim koncertom; ponedjeljak- miris i okus; utorak- pogled; srijeda- dodir; četvrtak- glas, slovo, riječ; petak- zvuk, ritam; subota- pokret; nedjelja- zatvaranje i izložba u Gradskom kazalištu Zorin dom.
U okviru teme Glas, slovo, riječ održana je i naša radionica pod nazivom Od pokreta do slikovnice. Radionica je održana 18. 5. 2017. od 19,00 do 20, 30 u OŠ Grabrik. Polazilo ju je 16 učenika 1. i 2. razreda OŠ Grabrik. Cilj radionice bio je izraditi slikovnicu u skupini što je podrazumijevalo stvaranje i pisanje priče te slikanje priče po dijelovima.

Za realizaciju radionice pripremili smo 4 kutije i bijeli hamer papir. Na prvoj kutiji pisalo je LIKOVI, na drugoj MJESTO, na trećoj VRIJEME, a na četvrtoj PROBLEM. U kutijama su bile riječi koje se odnose na natpis na kutiji. Hamer papir podijelili smo na dijelove preklapajući ga 4 puta te tako dobili buduće listove slikovnice.
Radionicu smo započeli igrama upoznavanja i igrama grupnog povezivanja s ciljem stvaranja povezanosti unutar heterogene skupine učenika. Četvero učenika iz 2. razreda birali su članove skupina. U svakoj skupini bilo je po četvero učenika. Time smo postigli da u svakoj skupini budu stariji i mlađi učenici. Redoslijed biranja odredili smo brojilicom. Nakon formiranja skupina, voditeljice su sažeto ispričale basnu o cvrčku i mravima. Interpretacijom su definirani likovi, vrijeme radnje, mjesto radnje i problem u basni. Najavljeno je stvaranje priče. Svaki učenik iz svake skupine izvukao je iz kutije ključnu riječ.
Zadatak skupine je bio zamrznutim slikama prikazati glavni lik, mjesto i vrijeme radnje te problem. Ostale skupine u svojstvu publike pogađali su sadržaj zamrznute slike. Sljedeći korak bio je planiranje i stvaranje priče od 4 dijela u kojoj će ključne riječi izvučene iz kutija odrediti glavni lik, mjesto i vrijeme radnje te problem. Nastajale su zanimljive i neobične priče jer su učenici koristeći izvučene riječi spajali naoko nespojivo. Svojim pričama odredili su naslove. Unutar skupine učenici su rasporedili poslove. Dogovorili su tko će zapisati priču, tko će crtati koji dio priče, a tko naslikati naslovnicu. Slikali su voštanim pastelama na papiru A4 formata.
Kada su svi dijelovi priče bili oslikani i priča napisana, voditeljice su prepisale priču na računalu i isprintale je te rezanjem podijelile prema naslikanim stranicama. Učenici su zalijepili naslovnicu i crteže na stranice pripremljene od hamer papira te uz odgovarajuću sliku zalijepili tekst. Voditeljice su koncem uvezale slikovnice.
Gotove slikovnice skupine su prezentirale tako da pročitaju i pokažu svoju slikovnicu te objasne kakva je bila suradnja u skupini, kako procjenjuju svoje zalaganje, što se moglo učiniti i bolje. Pravilo prezentacije bilo je da svaki član skupine treba reći ono što su se dogovorili u skupini. Svaka prezentacija završila je pljeskom.
Nastale slikovnice su: Leptir i (ne)kultura, Pčela i mravi, Prevareni miš, Žablja avantura.
Slikovnice su bile izložene u prostorima Gradskog kazališta Zorin dom u nedjelju, 21. 5. 2017. kada je i zatvoren Karlovački vrtuljak.

Marina Felić i Bogdanka Conjar
OŠ Grabrik, Karlovac

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s