Održan 2. stručni skup o strategijama čitanja

Ne možemo čekati „čudotvorna“ rješenja koja će nam ponuditi netko drugi, neka reforma ili novi sustav, učitelj ili nastavnik mora se prilagoditi današnjem učeniku i njegovoj percepciji svijeta. Mi smo presudni čimbenici u učionici, a odgoj je naš najvažniji ishod. Odgojiti dobrog čitatelja jedan je od izazova svih koji se bave odgojem i obrazovanjem.

Drugi stručni skup o temi čitanja, u suradnji županijskih vijeća učitelja i nastavnika Hrvatskoga jezika Karlovačke županije i Hrvatskog čitateljskog društva, održan je 21. travnja 2017. u Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice „Ivan Goran Kovačić“ s početkom u 9 sati.

Maja Zrnčić, koordinatorica radne skupine za izradu Nacionalne strategije za poticanje čitanja, upravo je na ovome skupu prvi puta objavila da će Vlada odobriti Strategiju, što je potvrdila i ministrica kulture RH na otvorenju manifestacije Noć knjige 2017. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu. Osnovni je cilj Strategije razviti kulturu čitanja kako bi što veći broj ljudi čitao sa zadovoljstvom i razumijevanjem. Strategija bi trebala povećati osviještenost potrebe za čitanjem, ali ponuditi i niz mjera i aktivnosti za unaprjeđenje čitalačkih navika svih dobnih skupina počevši od najmlađih.
Predavanje o pluriperspektivističkom čitanju lektirnih djela održala je mr. sc. Emica Calogjera-Rogić istaknuvši brojne i različite perspektive pristupa tekstu koji potiču dubinsko čitanje, aktualizaciju, bogaćenje rječnika, prosudbu, raspravu, uspoređivanje i kritičko mišljenje. To su ujedno i kategorije pristupa nastavi i tekstu koje je u svom predavanju naslovljenom Komunikacijski pristup tekstu – motivacijski izazov isticala i Nikolina Nikolić, učiteljica Hrvatskoga jezika u OŠ Mahično i voditeljica Županijskog stručnog vijeća učitelja Hrvatskoga jezika. Komunikacijski pristup podrazumijeva višesmjernu i raznosmjernu komunikaciju u razredu, učitelja/nastavnika koji vlada emocionalno-socijalnim kompetencijama i komunikacijskim vještinama te je suradnik i poticatelj koji će pronaći najbolje tehnike, metode i oblike rada koje će njegove učenike dovesti do spoznaja, postignuća i zadovoljstva, kako u čitanju i radu na tekstu, tako i u svim drugim nastavnim područjima. Drugačiji, a opet u mnogim segmentima podudaran pristup književnom djelu ponudila je Matilda Marković, učiteljica hrvatskoga jezika u OŠ Draganići, suvoditeljica ŽSV-a i diplomantica na specijalističkom studiju dramskog odgoja, koja je nazočne uputila u metodu nazvanu Devet okvira udaljenosti od teksta i radnje prema Dorothy Heathcote, metodu koja podrazumijeva učitelja u ulozi koji vodi „iznutra“, neprimjetno, čime se obrću klasične uloge u razredu. Dramske metode, budući da koriste igru kao temelj, izvrstan su model kako učenicima približiti nastavne sadržaje bilo koje vrste.
Entuzijazam, stručnost i vlastiti profesionalni rast i razvoj učitelja/nastavnika je ono što je ključno. Svjesni da ne možemo i ne trebamo čekati „čudotvorna“ rješenja koja će nam ponuditi netko drugi, neka reforma ili novi sustav, učitelji ili nastavnici moraju se prilagoditi današnjem učeniku i njegovoj percepciji svijeta. Mi smo presudni čimbenici u učionici, a odgoj je naš najvažniji ishod. Odgojiti dobrog čitatelja jedan je od izazova svih koji se bave odgojem i obrazovanjem.
Stručni skup bio je odlično posjećen i dostojno je sudjelovao u nizu aktivnosti karlovačke Noći knjige.

Piše: Nikolina Nikolić

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s