Imam disleksiju. I ja želim čitati!

nacionalnakampanja_disleksija_logo-2

Što zajedničko imaju: Dragojla Jarnević, Bojan Navojec, Thomas A. Edison, Alexander Graham Bell, Isaac Newton, Michael Faraday, Pierre Currie, Charles Darwin, Orville i Wilbur Wright, Charles Lindberg, W. A. Mozart, Agatha Christie, Gustave Flaubert, W. B. Yeats, Hans Christian Andersen, Ernest Hemingway, Lewis Carrol, Mark Twain, Roberto Bolano, Francis Scott Fitzgerald, Robbie Williams, Muhammad Ali, Tom Cruise, Guy Ritchie, Richard Branson, Albert Einstein, princeza Beatrice, George Patton, Winston Churchill, Woodrow Wilson, Karl Gustav XVI. švedski kralj, princeza Victoria, Thomas Jefferson, John F. Kennedy, George W. Bush, Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarotti, Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Andy Warhol, Walt Disney, Auguste Rodin, Steven Spielberg, George Clooney, Dustin Hoffman, Sylvester Stallone, Fred Astaire, Cher, Marlon Brando, Whoopi Goldberg, Susan Hampshire, Anthony Hopkins, Bob Hoskins, Harrison Ford, Noel Gallagher, Scott – ‘5ive, Harry Belafonte, Enrico Caruso, John Lennon, Jamie Oliver, John Irving, Steve Jobs, Keira Knightley, Ingvar Kamprad?

DISLEKSIJU.

U tijeku je provedba Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksije “I ja želim čitati!”. Organizator kampanje je Komisija za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama Hrvatskog knjižničarskog društva,  a Knjižnice grada Zagreba su jedan od suvoditelja kampanje koja će se u suradnji s brojnim partnerima provoditi  od jeseni 2016. do jeseni 2017. godine.

Procjene su da pet do deset posto populacije u Hrvatskoj ima disleksiju. Ako se na vrijeme ne dijagnosticiraju, teškoće čitanja mogu dovesti do odustajanja od učenja i utjecati negativno na ostale vidove života. Nažalost, u Hrvatskoj nema sustavnog i organiziranog istraživanja teškoća čitanja i disleksije.

Cilj ove kampanje je informirati i educirati javnost te je učiniti osjetljivom za problematiku osoba s teškoćama čitanja i disleksijom.

Pokušat će se utjecati na izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio osobama s teškoćama čitanja i disleksijom lakši pristup većem broju knjiga priređenih za ovu skupinu ljudi. Umrežavanjem i poticanjem na akciju različitih dionika u društvu, škola, fakulteta, državnih, lokalnih i civilnih organizacija, nakladnika te svih zainteresiranih osoba želimo promijeniti ovakvo stanje.

Kampanjom se nastoji promovirati i djelatnost knjižnica te, vas, knjižničare iz mreže KGZ-a, pozivamo da se aktivno uključite, da u svojim knjižnicama osmislite različita događanja kojima bi se skrenula pozornost javnosti na probleme s kojima se susreću osobe s teškoćama čitanja i disleksijom.

DIJELEĆI SVOJA ISKUSTVA I PRIČE, POTIČEMO DRUGE DA DAJU SVOJ DOPRINOS!

Pošaljite nam detalje događanja koja ste organizirali tijekom Kampanje – radionice, predavanja, tribine, skupove, izložbe. Podaci o njihovom nazivu i datumu te dvije do tri fotografije i kratak opis vrijedan su dokument Vašeg doprinosa Kampanji.

 Podijelite s nama:                        

  • koliko se korisnika odazvalo
  • kakvi su im dojmovi
  • kako su vas popratili mediji
  • kako ste i gdje oglasili događanja.

Šaljite nam poveznice na različite sadržaje povezane s Kampanjom. Događanja koja budete organizirali podijelit ćemo na https://www.facebook.com/IJaZelimCitati/.

 Kontakt: Željka Miščin, voditeljica Kampanje

e-pošta: zeljka.miscin@kgz.hr

 

Prijedlozi tema za predavanja:

Suradnja roditelja djece s teškoćama čitanja i disleksije u školi

Teškoće – poremećaji čitanja – kako ih uočavamo

Podrška djetetu s poteškoćama u čitanju

Što je disleksija

Disleksija i državna matura

Samopoštovanje i emocionalni razvoj djece

Slobodno vrijeme djece koja imaju teškoće s čitanjem

Edukacija roditelja o djeci s teškoćama čitanja i njihovo razumijevanje

Školski sustav i djeca s teškoćama čitanja

Kako prepoznati dijete s disleksijom u razredu

Kako naučiti dijete vještini usmjeravanja pažnje : dijete s ADHD i ADD

Kako djeca s disleksijom uče strane jezike

Svjedočanstva odraslih osoba s disleksijom

„Moje dijete malo sporije uči“ – iskustva roditelja

Kako prilagoditi lektirne naslove

Predstavljamo aplikacije

Disleksija kao izazov u radu knjižničara u relaciji korisnik – knjižnična građa – knjižničar (iskustva knjižničnih djelatnika u školskim i dr. knjižnicama)

Logoped u školi – iskustva jedne profesije

Verbotonalna dijagnostika i rehabilitacija osoba oštećena sluha i govora

SUVAG – iskustva u radu sa školskom djecom koja imaju teškoća u čitanju i disleksiji

„Učenje pokretom“ – kako pomoći djeci s disleksijom

Biblioterapija – pomoć u razvoju mašte, kreativnosti i samopouzdanja

Diskalkulilja – kako pomoći djeci s teškoćama u učenju matematike

Uključivanje djece s teškoćama u učenju u sportske aktivnosti

Disleksija – kako je moguće da neki od najvećih umova 20. i 21. stoljeća ne znaju čitati i kako mogu naučiti

Knjižnične usluge za osobe koje ne mogu čitati standardni tisak u Hrvatskoj

Knjižnično osoblje i poznavanje disleksije

Disleksija od vrtića do fakulteta

Prijedlozi za radionice

Kako pomoći djetetu pri izradi domaće zadaće

Roditelji – djeca (radionica za roditelje koji imaju dijete s disleksijom)

Razgovor s logopedom – „Moje dijete teško čita!“

Naučimo razvijati pažnju! (pomoć roditeljima i djeci)

Kako igra pomaže kod savladavanja poteškoća u čitanju (primjeri za djecu i roditelje)

Kako djeca s disleksijom uče strane jezike – primjeri načina savladavanja stranog jezika

Čitam ti (starija djeca čitaju mlađoj)

Kroz igru do znanja – prikaz priča (aktivnosti uz pomoć tehnologije –tableti/računala/mobiteli)

Predstavljanje besplatnog fonta  „Dyslexie“ (preuzimanje te korištenje)

Čitamo psima – radionica za djecu u svrhu oslobađanja straha od čitanja naglas

Slovo – riječ – tekst, kratki video prilog ili prezentacija koja prikazuje kako disleksične osobe vide i percipiraju slova odnosno tekst u cjelini

Pjesma je lijepa slika, radionica za djecu predškolske i mlađe školske dobi, djeca tehnikom kolaža odnosno izdvajanjem slika i detalja izražavaju svoj doživljaj pjesama poznatih hrvatskih (i svjetskih) dječjih pjesnika (izbor prema preporuci stručnjaka – logopeda!)

Teškoće u učenju – kako prepoznati prve znakove o kojima treba razgovarati sa stručnjakom

Moje dijete teško pamti, kome da se obratim za pomoć?

Roditelji o djeci s posebnim jezičnim teškoćama (iskustva roditelja u radu s djecom koja imaju teškoće s učenjem)

Dijete – Roditelj – Nastavnik (zajedničkim razumijevanjem do bolje ocjene)

Znam i mogu – kako poučavati socijalnim vještinama djecu koja imaju ADHD, teškoće u učenju ili Aspergerov sindrom

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s