Informacijska pismenost je imperativ vremena u kojem živimo

piše Keti Krpan, Knjižnica Selčina, KGZ, keti.krpan@kgz.hr

Digitalna pismenost podrazumijeva sposobnost korištenja različitih funkcionalnosti koje omogućuje Internet te integrira medijsku i informacijsku pismenost. Razvoj ove vrste pismenosti važan je javni interes suvremenog društva. Informacijska pismenost obuhvaća softversku pismenost čiji je koncept širok budući da živimo, radimo, igramo se i zabavljamo unutar softverske kulture.inf_pismenost

Kroz neformalno obrazovanje u Knjižnici Selčina želimo biti podrška djeci i mladima u sposobnosti samostalnog pretraživanja, pronalaženja informacija i stjecanju vještine njihova vrednovanja.

Budući da se putem komunikacijskih medija i  informacijskih tehnologija djeci i mladima nude različiti sadržaji koji  utječu na odgoj i obrazovanje današnjih naraštaja, želja nam je usmjeriti ih na kvalitetne sadržaje koji će na njih utjecati pozitivo i korisno.

U želji da djeci i mladima približimo digitalne medije i omogućimo informacijsko i medijsko  opismenjavanje potičemo ih na korištenje kvalitetnih, edukativnih softvera. Iz tih razloga smo se uključili tijekom ožujka 2016. u pilot projekt nove igre Učilice nazvane QLegends („ Legende znanja“) čiji je autor, gospodin Mario Rezo, došao kao voditelj radionice u Knjižnicu Selčina.

Učilica je edukativni projekt za učenike, njihove roditelje i učitelje. Ovaj projekt sadrži niz inačica kao npr. Prometna Učilica, CD Učilica, TV emisija Učilica….,a u maloj radionici Učilice nedavno je pripremljen još jedan edukativni proizvod za osnovnoškolce. Ovoga puta se radi o softveru kojemu je cilj učenje kroz računalnu igru. Pošlo se od pretpostavke da je pri takvom učenju emocionalni stav djece prema igri pozitivniji nego pri ozbiljnom, tradicionalnom učenju. Pri tome sama igra u procesu učenja povećava motivaciju, interes i izaziva veću pažnju te na taj način učenje čini zanimljivim i lakim.

Na oglašenu radionicu se prijavilo četrdesetak djece različitog uzrasta iz obližnjih sesvetskih osnovnih škola.  Nakon obuke, djeca su bila spremna koristiti ovaj edukativni softver i tako neformalnim i zabavnim načinom dolaziti do novih znanja. Djeca su s velikom pažnjom i interesom prošla potrebnu edukaciju za korištenje ovog softvera i shvatila su koju dobrobit imaju od njega. Uključila su se u međusobna natjecanja u znanju koja mogu nastaviti i iz svojih domova i tako svoje slobodno vrijeme iskoristiti za osobni napredak. Polaznici radionice su dolazili kasnije u Knjižnicu prenoseći nam tijek svoje igre i rezultate natjecanja.

Ovakvim aktivnostima u našoj knjižnici pridonosimo raznolikosti  programa za djecu i mlade  i uključujemo se u provođenje ne samo digitalne, nego i informacijske i medijske pismenosti koja su imperativ suvremenog društva.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s